Nyhetsbrev NyStart
Ser nyhetsbrevet konstigt ut. Klicka här.
Uppdateringar i systemet
Detta nyhetsbrev vänder sig till er som har arbetat som entreprenör för trafikkontoret och/eller park-och naturförvaltningen. I och med organisationsförändringen i staden har trafikkontoret och park- och naturförvaltningen upphört och delats upp på två nya förvaltningar, stadsmiljöförvaltningen och exploateringsförvaltningen (läs mer i vårat tidigare nyhetsbrev). Detta medför några förändringar i NyStart som påverkar er som entreprenörer.
Trafikkontoret och park- och naturförvaltningen har upphört som byggherre
Från och med måndagen den 23 januari har inga nya starttillstånd godkänts med trafikkontoret eller park- och naturförvaltningen som byggherre. I stället finns numera stadsmiljöförvaltningen och exploateringsförvaltningen som valbara byggherrar i NyStart. Vi vill därför be er att välja någon av följande byggherrar vid ansökan om nytt starttillstånd. Har ni skickat in/ skickar in en ansökan med trafikkontoret eller park- och naturförvaltningen som byggherre efter den 23 januari så kommer ni få ett mail tillbaks med komplettering av starttillståndet där ni ombeds att skapa ett nytt starttillstånd med korrekt byggherre och arkivera det befintliga. Detta gäller på nya ansökningar och det är inte möjligt att gå in och uppdatera byggherren på redan godkända starttillstånd.
Har ni ett godkänt starttillstånd med trafikkontoret eller park- och naturförvaltningen som byggherre kommer vi inte godkänna nya situationer på det tillståndet utan då behöver ni ansöka om ett nytt starttillstånd med korrekt byggherre för resterande arbete.
Kan ni inte välja stadsmiljöförvaltningen eller exploateringsförvaltningen trots att ni tidigare arbetat för trafikkontoret eller park- och naturförvaltningen så kontaktar ni eran projektledare som i sin tur kontaktar NyStart för att lägga till er som entreprenör. Har ni svårt att avgöra vilken byggherre som ska väljas kontaktar ni eran projektledare för projektet som hjälper er vidare. Ni kommer fortsätta arbeta på tidigare avtal i Nystart, hittar ni inte ett tidigare befintligt avtal kontaktar ni NyStart. Är det ett nytt avtal som saknas kontaktar ni eran projektledare.
Arkivera starttillstånd som inte blivit godkänt
Har ni fått tillbaks ett starttillstånd som kräver komplettering skapar ni först ett nytt starttillstånd på rätt byggherre och sedan går ni in i det felaktiga starttillståndet och arkiverar bort det. Det är viktigt att det görs så att ni inte blandar ihop starttillstånden i eran vy.
För att arkivera ett starttillstånd som inte blivit godkänt öppnar ni fliken ansökan på starttillståndet och tycker sedan på arkivera enligt bild nedan. Starttillståndet finner ni sedan under arkiverade starttillstånd.
Tack för att ni hjälper till att skapa en smidig övergång för starttillstånd på trafikkontoret och park- och naturförvaltningen till stadsmiljöförvaltningen och exploateringsförvaltningen!
Länkar till viktiga sidor
Frågor om NyStart | Granskning av TA-plan |
Tekniska problem | Ansökan om markavtal |
Teknisk handbok | Besök Nystart |
Era synpunkter är viktiga för oss, maila alltid in buggar och andra synpunkter så vi får med detta vår utveckling.
GÖTEBORGS STAD
Stadsmiljöförvaltningen
Post- och besöksadress:
Postadress: Box 2403, 403 16 Göteborg
Besök: Köpmansgatan 20
Tänk på miljön innan du skriver ut detta mejl.
Vi har skickat detta mail till Prenumeranter med E-postadress .