Nyhetsbrev NyStart
Ser nyhetsbrevet konstigt ut klicka här.
Innehållsförteckning
- Visa avtal/överenskommelse
- Starta, stoppa och avsluta arbeten
- Förberedelser inför ansökan om starttillstånd
- Utbildning
- Länkar
Uppdateringar
Idag onsdag 18 februari klockan 12:00-13:00 kommer NyStart att uppdateras och det är bra om ni kan undvika att arbeta i systemet under tiden.
Visa avtal/överenskommelse
För att underlätta hanteringen av avtal och överenskommelser kopplat till ett starttillstånd har längden på beskrivningen utökats till 60 tecken. Dessutom visas hela namnet i starttillståndet. Är man behörig går det också att visa tillhörande pdf som innehåller detaljer kring avtalet. Syftet är bland annat att minska risken för att fel avtal väljs i ansökan.
Generell information
Starta, stoppa och avsluta arbeten
Det är av yttersta vikt att framför allt starta situationen i NyStart när TA-material börjar ställas ut på platsen för arbetet och framkomligheten begränsas. Även att stoppa och avsluta arbeten i NyStart behöver göras när TA-materialet plockas bort, tillfälligt eller när hela situationen är klart. Det finns många intressenter, så som Trafik Göteborg, Räddningstjänsten, Västtrafik, Polisen m.fl. som behöver veta att framkomligheten är begränsad på platsen och även sedan att framkomligheten är återställd.
Läs mer i Instruktion NyStart – Starta, Stoppa och Avsluta starttillstånd
Förberedelser inför ansökan om starttillstånd
I Instruktion NyStart – Förberedelser inför Ansökan om starttillstånd finns beskrivet alla saker som behöver vara på plats innan en ansökan om starttillstånd kan börja fyllas i. Det är ett bra dokument att checka av innan ansökan om starttillstånd påbörjas.
Kommande utbildningar
NyStart Gata och Spår
Grundutbildning för nya användare som ska kunna komma i gång och arbeta i NyStart samt kunna följa starttillståndet hela vägen till och med återrapportering. Utbildningen hålls via Teams och pågår i cirka två timmar. Tryck på länken nedan för att skicka en förfrågan om inbjudan till önskat Teams-möte.
Är det många användare från samma företag så kan vi även hålla anpassade utbildningar för er.
Länkar till viktiga sidor
Frågor om NyStart | Granskning av TA-plan |
Tekniska problem | Ansökan om markavtal |
Teknisk handbok | Besök Nystart |
GÖTEBORGS STAD
Stadsmiljöförvaltningen
Post- och besöksadress:
Postadress: Box 2403, 403 16 Göteborg
Besök: Köpmansgatan 20
Läs om hur stadsmiljöförvaltningen behandlar dina personuppgifter: goteborg.se/personuppgifterstadsmiljoforvaltningen
Om du har någon fråga om hur stadsmiljöförvaltningen behandlar dina personuppgifter eller om du vill utöva dina rättigheter som registrerad kan du kontakta stadsmiljöförvaltningen.
Kontaktuppgifter till personuppgiftsansvarig:
e-post: stadsmiljo@stadsmiljo.goteborg.se
telefon: 031-365 00 00